Nieuws
Het laatste nieuws over de Dutch Dairy Challenge lees je hier.
Meer dan 30 aanmeldingen voor Dutch Dairy Challenge
Dat melkveehouders uit regio N-Limburg / O-Brabant willen werken aan hun toekomst, blijkt uit het aantal aanmeldingen voor de Dutch Dairy Challenge. In totaal hebben 32 melkveehouders kenbaar gemaakt dat zij dit jaar aan de slag willen met een vernieuwend idee voor hun bedrijf. De komende weken bepaalt een selectiecommissie, bestaande uit afgevaardigden van de initiatiefnemers, welke 8 à 10 aanmeldingen kunnen rekenen op een intensieve begeleiding en een persoonlijke coach om het idee in 100 dagen op te werken tot een praktijkrijp initiatief.
Lees verderMeer dan 30 aanmeldingen voor Dutch Dairy Challenge
Dat melkveehouders uit regio N-Limburg / O-Brabant willen werken aan hun toekomst, blijkt uit het aantal aanmeldingen voor de Dutch Dairy Challenge. In totaal hebben 32 melkveehouders kenbaar gemaakt dat zij dit jaar aan de slag willen met een vernieuwend idee voor hun bedrijf. De komende weken bepaalt een selectiecommissie, bestaande uit afgevaardigden van de initiatiefnemers, welke 8 à 10 aanmeldingen kunnen rekenen op een intensieve begeleiding en een persoonlijke coach om het idee in 100 dagen op te werken tot een praktijkrijp initiatief.
Dutch Dairy Challenge voorziet in behoefte
Dat melkveehouders uit regio N-Limburg / O-Brabant willen werken aan de toekomst, dat blijkt uit het aantal aanmeldingen voor de Dutch Dairy Challenge. Inmiddels hebben 25 melkveehouders kenbaar gemaakt dat zij dit voorjaar aan de slag willen gaan met een vernieuwend idee voor hun bedrijf. 8 a 10 teams mogen door en de inschrijving sluit op 14 februari. Maandagavond 8 februari is er een spreekuur ingeregeld.
Start innovatie-traject voor ondernemende melkveehouders in N-Limburg en O-Brabant
De regio Noord-Limburg en Oost-Brabant is uitgekozen als pilotregio voor de eerste Dutch Dairy Challenge. Een initiatief waarbij melkveehouders worden uitgedaagd om een vernieuwend idee of ambitie waar te maken. Een idee dat het verschil maakt voor de toekomst van het eigen bedrijf én misschien zelfs die van de melkveesector. Dit gebeurt in de vorm van een ‘open wedstrijd’. Ondernemende melkveehouders met de beste ideeën worden actief begeleidt om hun innovaties tot wasdom te brengen en er een succes van te maken. Dit is een primeur voor Nederland, bij succes willen de initiatiefnemers dit concept op nationaal niveau uitrollen.